Onze samenleving is de laatste jaren meer en meer verschoven van offline naar online. Veel bedrijven gaan hierin mee en zorgen ervoor dat zij vindbaar zijn op het internet door (potentiële) klanten. Sommige ondernemers denken goed vindbaar zijn als ze een eigen website hebben. Je kunt zo inderdaad gevonden worden, maar dat is geen zekerheid. Je bent namelijk alleen goed vindbaar als je jouw site optimaliseert voor zoekmachines. Ondanks dat SEO ontzettend belangrijk is, ziet lang niet ieder bedrijf er het nut van in. Geldt dit ook voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze tekst maken wij jou namelijk duidelijk wat het nut van zoekmachineoptimalisatie is.
Meer bezoekers naar jouw website
Als je producten verkoopt en een eigen website hebt, is de kans groot dat je deze producten ook online aanbiedt. Jouw potentiële bereik is in dat geval immers een stuk groter dan wanneer je alles uitsluitend vanuit een winkel verkoopt. Heb je al enige tijd producten online staan, maar verkoop je amper iets via jouw website? Dan is de kans aanwezig dat je niet goed vindbaar bent. Als je geen aandacht besteedt aan SEO, blijft verkeer mogelijk uit.
Ga je aan de slag met zoekmachineoptimalisatie? Dan verwerk je onder meer zoekwoorden op strategische plekken in de teksten op jouw website. Wanneer bezoekers op deze term zoeken, kunnen zij jouw site tegenkomen tussen de resultaten. Hierdoor is de kans groter dat ze op jouw site terecht komen. En hoe meer mensen jouw website bezoeken, des te groter de kans is dat je ook daadwerkelijk iets verkoopt. Kortom: het nut van SEO mag absoluut niet onderschat worden.
Je scoort hoger in de zoekresultaten
Wanneer iemand iets zoekt, richt hij of zij zich vaak tot Google. Nadat de zoekterm of vraag is ingetypt, verschijnen er talloze resultaten. De meeste mensen beperken zich enkel tot de resultaten op de eerste pagina. De kans is namelijk groot dat hier een site tussen zit waar zij vinden wat ze zoeken. Bedrijven die niets aan SEO doen, staan zeer waarschijnlijk nooit op de eerste pagina. Ook op de tweede of derde pagina vind je zo’n website vaak nog niet terug. Wil je een hogere positie bemachtigen in een zoekmachine als Google? Dan is het belangrijk dat je aan de slag gaat met SEO. Als je dit niet doet, hoef je namelijk niet te verwachten dat je ooit op de eerste pagina van een zoekmachine terechtkomt.
Wat kun je doen om jouw vindbaarheid te verbeteren?
Zie je het nut van SEO inmiddels in? Dan wil je er misschien vandaag nog wel mee beginnen. Richt je in dat geval eerst eens tot de teksten op jouw website. Kies voor iedere pagina een zoekwoord uit en verwerk deze op strategische plekken in de tekst. Waak ervoor dat je een zoekwoord niet te vaak noemt. Doe je dit wel? Dan kan dit een negatief effect hebben op jouw positie in de zoekresultaten.
Veel bedrijven denken dat SEO alleen draait om de teksten op een website, maar dat is niet het geval. Dit is namelijk slechts één van de drie pijlers binnen zoekmachineoptimalisatie. Linkbuilding is de tweede pijler. Wanneer je jouw vindbaarheid wilt vergroten, raden wij je aan hier ook mee aan de slag te gaan. Weet je niet hoe je dit aanpakt? Kies dan voor SEO advies Amsterdam. In dat geval weet je zeker dat linkbuilding op de juiste manier aangevlogen wordt.
De derde en laatste pijler is technische SEO. Waar de content en linkbuilding betrekking hebben op de voorkant, heeft technische SEO juist betrekking op de achterkant. Toch is dit niet minder belangrijk. Om aanpassingen aan de achterkant van jouw website te doen, is technische kennis vereist. Ontbreekt deze kennis? Dan is SEO uitbesteden verstandig. Een professioneel bedrijf weet namelijk precies hoe zij de achterkant van jouw website zoekmachinevriendelijk maken.