Waarom is lokale online marketing belangrijk voor je bedrijf?

Als eigenaar van een bakkerij in Maastricht, heb je er weinig aan als iemand uit Groningen tijdens het zoeken naar vers brood jouw website ziet. En als je wilt dat mensen naar je ijssalon in Hoorn komen, heeft adverteren voor internetgebruikers in Middelburg niet echt zin. Voor dit soort branches – maar ook voor vrijwel alle andere sectoren – is het slim om op lokaal niveau je vindbaarheid te verbeteren, zodat je meer bezoekers naar je fysieke winkel of showroom trekt. Wil je dat bereiken? Ga dan om tafel met de SEO-specialisten en SEA-specialisten van Semwerkt. Bij dit online marketingbureau weten ze namelijk als geen ander hoe je op lokaal niveau je online zichtbaarheid vergroot, zowel organisch als met advertenties. In dit artikel lees je precies hoe dat werkt.

Waarom is je lokale vindbaarheid belangrijk?

Als je een winkel of zaak runt, heb je aan lokale SEO een hoop. Ook adverteren met locatietargeting is belangrijk. Zo maak je je advertenties effectiever en haal je meer uit je algehele online marketing budget. Verder heeft lokale vindbaarheid nog veel andere voordelen:

  • Je trekt meer klanten naar je winkel of showroom.
  • Je bouwt vertrouwen op bij mensen in je regio.
  • Je onderscheidt je van concurrenten in de omgeving.
  • Je krijgt betere posities in Google Maps.
  • Je verzamelt sneller positieve lokale reviews.
  • Je verbetert de klikratio van je advertenties.
  • Je verhoogt de kans op herhaalaankopen van buurtklanten.

Wat kun je doen om je online zichtbaarheid lokaal te verbeteren?

Het klinkt een beetje abstract, lokale vindbaarheid op het internet. We noemen het toch niet voor niets het world wide web? Het is wereldwijd! Toch kun je er wel degelijk voor zorgen dat je in je eigen plaats of omgeving beter zichtbaar bent. Door je plaatsnaam op meerdere plekken op je website duidelijk in je content te verwerken, bouw je bijvoorbeeld al deels aan je lokale SEO. Dit betekent concreet dat als jij een bakkerij in Maastricht hebt en een blog plaatst over ‘het beste verse brood in Maastricht’, iemand die ‘vers brood Maastricht’ googelt misschien wel op jouw website terechtkomt. Voordat je dit bereikt, ben je echter wel een tijdje verder. Adverteer je met locatietargeting, dan behaal je veel sneller resultaat.

Of je nu kiest voor één aanpak of een combinatie van beide, een online marketingspecialist helpt je verder.

Waarom je online marketing uitbesteden aan Semwerkt?

Semwerkt is een gespecialiseerd online marketingbureau met passie voor SEM (zoekmachinemarketing). Als Google Premier Partner behoort dit bedrijf tot de best presterende marketingbureaus binnen het officiële partnerprogramma van Google. Die status krijg je niet zomaar. Alleen bureaus die uitstekende resultaten boeken en werken volgens de hoge kwaliteitsnormen van Google, komen ervoor in aanmerking. Dat betekent voor jou: beter resultaat, scherpere campagnes en minder verspilling van je advertentiebudget.

Bovendien krijgt Semwerkt als Premier Partner toegang tot voordelen die andere bureaus niet hebben, zoals:

  • Toegang tot exclusieve trainingen en evenementen van Google.
  • Een vaste accountmanager bij Google.
  • Vroege toegang tot nieuwe functies en bèta’s binnen Google Ads.

Hierdoor weet je dat je campagnes altijd zijn afgestemd op de nieuwste updates van Google Search.

Ben je benieuwd hoe je meer lokale klanten bereikt via zoekmachines, zowel organisch als via advertenties? Ga dan direct naar de website van Semwerkt.