Zo scherm je je privé adres af als ondernemer

Werken vanuit huis wordt steeds populairder. Steeds meer ondernemers, vooral eigenaren van een eenmansbedrijf, kiezen ervoor om geen kantoorruimte te huren. Dit heeft uiteraard alles te maken met de kosten. Huurprijzen voor zakelijk vastgoed zijn de afgelopen jaren fors gestegen. Daar komt bij dat ook de energiekosten fors hoger zijn. De meeste huurcontracten zijn exclusief gas en elektriciteit. Maar thuiswerken heeft wel een nadeel. Als je geen kantooradres hebt dan moet je je privé adres bij de KvK doorgeven als het vestigingsadres van je bedrijf. Dit adres is dan via het Handelsregister door iedereen op te vragen.

Risico’s met een openbaar adres

De risico’s van het openbaar maken van je privé adres moet je niet onderschatten. Mensen kunnen zomaar bij je op de stoep staan. Klanten, toekomstige klanten, mensen die je hun diensten of producten willen aanbieden, maar ook mensen met verkeerde bedoelingen. Er zijn verhalen bekend van bedreigingen, fysiek geweld en zelfs aanslagen op advocaten. Minder heftig, maar desondanks niet minder vervelend, is het dat je in principe 24/7 beschikbaar bent voor je klanten. Daarom is het belangrijk om je privé adres af te schermen. Dat kan heel eenvoudig met een zakelijk postadres. Dit vraag je aan bij een virtual office. Zij hebben locaties in grote steden in de Randstad. Als je een abonnement neemt mag je dat adres gebruiken als vestigingsadres voor je bedrijf.

Een zakelijk vestigingsadres: Zo werkt het

Je kunt je abonneren voor een zakenadres op een aansprekende locatie in een stad in Noord- of Zuid-Holland voor een vast bedrag per maand. Een zakelijk adres huren kan zeer voordelig als je een overeenkomst voor een langere periode afsluit. Je abonnement kan binnen 24 uur worden geregeld. Zodra dit is gebeurd mag je het nieuwe adres doorgeven bij de KvK als vestigingsadres van je bedrijf. Je kunt er ook direct post naartoe laten sturen. Verder kun je het adres gebruiken op je website, briefpapier en andere zakelijke uitingen. Post die voor je bedrijf wordt ontvangen wordt geopend door een medewerker en gescand. Je ontvangt je zakelijke post eens per week of per twee weken, afhankelijk van de gemaakte afspraken.

Werken op kantoor

Een extra service waar je tegen meerprijs gebruik van kunt maken is het reserveren van een flexwerkplek. Voor een dag per week, meerdere dagen per week of een aantal dagen per maand. Je hebt dan de beschikking over een bureau en kunt inloggen op de snelle Wi-Fi. Ideaal als je rustig wilt kunnen werken. Het is ook mogelijk om een vergaderkamer te boeken. Hier kun je in alle rust overleggen met een klant, een investeerder of andere zakenrelatie. Je kunt deze mensen ontvangen op een aansprekende locatie, wat een stuk professioneler overkomt dan thuis aan de keukentafel. Op deze manier kun je werk en privé ook veel beter gescheiden houden. Je kunt je aanvraag voor een zakelijk adres direct online indienen. Nadat je aanvraag is ontvangen wordt de procedure meteen opgestart om je nieuwe adres zo snel mogelijk operationeel te hebben.