UWV Inkoopkader 2016 definitief: Nieuwe ronde, nieuwe kansen

UWV Inkoopkader 2016 definitief: Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Dit weekend is het nieuwe Inkoopkader 2016-2020 van UWV definitief geworden. Daarmee is de inschrijving voor re-integratiebedrijven gestart. Zij hebben tot 15 mei de tijd om aan alle eisen en formaliteiten te voldoen. Het is wel weer even anders dan afgelopen jaren,  maar met een beetje passen en meten zullen veel re-integratiebedrijven zich kunnen kwalificeren voor het nieuwe Inkoopkader. Dat is mooi voor al die bedrijven die 3 jaar terug buiten de boot vielen. Ook voor nieuwe en kleine bedrijven biedt het nieuwe Inkoopkader veel perspectief. En daar kan zomaar veel werk voor de komende vier jaar uit rollen.

‘Werkfit maken’ en ‘Naar werk’ zijn de twee nieuwe diensten die UWV gaat inkopen voor de komende vier jaren. Ze vervangen de huidige contracten voor de re-integratie van zieken, arbeidsongeschikten en Wajongers die per 1 juli aflopen.

Gekwalificeerde inschrijving

Om hiervoor in aanmerking te komen hanteert UWV een gekwalificeerde inschrijving: aanbieders van re-integratiediensten moeten aan verschillende vereisten voldoen. Zo is onder meer ervaring noodzakelijk, moeten er minimaal twee medewerkers beschikbaar zijn en moet de inschrijving voor 15 mei plaatsvinden. Iedereen die aan de eisen voldoet, krijgt dan per1 juli  een raamovereenkomst. En dat wil weer zeggen dat een contract noodzakelijk is, maar geen garantie biedt voor echt werk.

Twee percelen verdeeld over 35 arbeidsmarktregio’s

Het inkoopkader betreft de re-integratie van zieken (ZW), arbeidsongeschikten (AG) en Wajongers, is resultaatgericht en heeft als uitgangspunt dat de begeleiding kwalitatief hoogwaardig is. Het omvat concreet twee re-integratiediensten:

1.‘Werkfit maken’ – het uitvoeren van re-integratieactiviteiten die nodig zijn om een klant het werk te laten hervatten , en

2.‘Naar werk’ – het verstrekken van re-integratieactiviteiten die nodig zijn om een klant daadwerkelijk te plaatsen in werk en hem vervolgens aan het werk te houden.

Klant kiest re-integratiebedrijf

Het huidige Inkoopkader 2012 voorziet in teveel standaard trajecten en diensten. UWV wil met het nieuwe Inkoopkader meer maatwerk voor de klant bereiken. Het gevolg hiervan is dat UWV niet langer vooraf vastgestelde standaardtrajecten zal afnemen, maar per klant wil onderzoeken wat nodig is om de kans op een werk te verhogen. Naast de flexibele opzet en inhoud van de re-integratieactiviteiten streeft UWV ook naar meer maatwerk door ook de keuze voor een opdrachtnemer door de klant zelf (mee) te laten bepalen.

Standaard prijs … per uur

Dat een dienst meer maatwerk is, betekent ook dat de prijs niet meer standaard is. UWV is daarom overgestapt op een kostprijs per uur. Daarvoor is geen concurrerende offerte nodig. De uurprijs is voor iedere aanbieder gelijkgesteld en door UWV vastgesteld op een all-in tarief van €75 ex btw (vergelijkbaar met het jobcoachtarief).

Einddatum inschrijving 15 mei

Re-integratiebedrijven kunnen zich bij UWV registreren om in aanmerking te komen voor de nieuwe re-integratiediensten.

Klik hier voor de integrale tekst van het definitieve Inkoopkader 2016-2020

partnerinformatie

img_header_logo

  Reserveer hier vrijblijvend begeleiding

Aanbod voor begeleiding

Re-integratiePartner verzorgde afgelopen jaren met succes al honderden inschrijvingen voor UWV-aanbestedingen. Tientallen bedrijven, van middelgroot tot kleiner en zelfstandigen hebben zo zonder eigen zorgen hun contracten met UWV kunnen realiseren.

Op verzoek van enkele bedrijven gaan wij hen ook deze keer weer voortvarend en deskundig begeleiden. Omdat er nu niet echt sprake is van concurrentie – het gaat immers vooral om voldoen aan de gestelde eisen – is er ruimte voor meer opdrachtgevers.

Denkt u dat dit ook voor u een mooie kans biedt op werk voor de komende vier jaren?

Dan zijn wij u graag van dienst met onze expertise en ondersteuning.

Doe het samen met onze ondersteuning!

Wij kunnen u helpen uw inschrijving op de juiste manier, volledig en op tijd in te dienen. Door onze ervaring hoeft dat niet de hoofdprijs te kosten én garanderen wij tegelijk een deskundige begeleiding afgestemd op uw maat.

Reageer zo snel mogelijk, 2 maanden lijkt lang maar sommige onderdelen vragen veel (doorloop)tijd. En het is jammer als u niet op 1 juli met de nieuwe dienstverlening kan starten.

Klik hier om u vrijblijvend aan te melden via email

Zonder eigen zorgen?!

Het hele traject van kwalificeren voor deze opdrachten van UWV de komende maanden is niet al te moeilijk, maar is wel bewerkelijk en let ook nauw. Belangrijke vragen die langskomen zijn:

  • Wat houden de door UWV gevraagde diensten in?
  • Moet ik elke dienst of onderdeel daarvan (kunnen) leveren?
  • Zijn die diensten ook voor mij toegankelijk?
  • Aan welke voorwaarden moet mijn aanbod voldoen?
  • Kan ik zelfstandig inschrijven?
  • Hoe kan ik samen met een andere aanbieder inschrijven?
  • Zijn er weer externe verklaringen nodig en hoe verkrijgen we die op tijd?

Los van deze inhoudelijke vragen krijgt u bij het inschrijven te maken met het Leveranciersportaal via Commerce-hub. Dat is een wat technisch gebeuren, overigens zonder ingebouwde boobytraps, maar wel met voetangels en klemmen als u niet helemaal bij de les bent.

Vraagt u zich af of u de extra zorgen voor het hele traject van kwalificeren voor deze opdrachten van UWV er de komende maanden wel bij kunt of wilt hebben?

  Reserveer hier vrijblijvend begeleiding

Lees ook:

Tags assigned to this article:
re-integratieuwv